Ważna jest więc okresowa kontrola tych elementów. By poprawnie
wykonać koszulki a4 manewr i uniknąć zgaśnięcia silnika, trzeba
odpowiednio zredukować bieg i pokonać zakręt na drugim, bądź trzecim
biegu. Także przy wjeżdżaniu w zakręty trzeba przestrzegać kilku zasad.
Przy używanym takiej gwarancji już nie ma.
W razie
awaryjnej, niespodziewanej sytuacji, kierujący pojazdem ma możliwość
uniknięcia wpadnięcia w poślizg. Powody są dwa. To nie jest
skomplikowany proces. Warto nauczyć się płynnego operowania sprzęgłem
podczas jazdy. Oczywiście dozwolone jest to przy manewrach parkowania,
hamowania, ale podczas normalnej jazdy sprzęgło narażone jest na zbyt
dużo zużycie.
Hamowanie od odpuszczenia pedału gazu, a potem
lekkim dociskaniu hamulca roboczego. Innym z błędów jest także zbyt
gwałtowne puszczanie sprzęgła, zwane inaczej strzelaniem ze sprzęgła,
czego efektem jest szarpnięcie przy ruszaniu, czy zmianie biegów. Przy
zakupie nowego amortyzatora ma się gwarancję, że będzie on w 100%
sprawny i długo nam posłuży. Warto więc zastanowić się, czy nie
zainwestować w nowy, w pełni sprawny amortyzator. Sprzęgłem operować
należy koszulki reklamowe i wyczuć moment, w którym zacznie ono „brać”.
Nie będzie to duży wydatek, gdyż jak już było wspomniane ceny tych
części znacznie spadły. Takie hamowanie jest bezpieczne, a także
ekologiczne, pozytywnie wpływając na zużycie paliwa. Samochody mają
różną koszulki informatyczne sprzęgła, jednak zasada działania jest
zawsze taka sama. Wyboru natomiast nie mają posiadacze zabytkowych
samochodów.
Należy również zaopatrywać się w sklepach, które
oferują produkty renomowanych producentów. Wiąże się to ze zbyt długim
przetrzymywaniem pedału sprzęgła podczas ruszania, zmieniania biegów,
czy ciągłym trzymaniu nogi na pedale sprzęgła. Trzeba jednak zauważyć,
że zabytkowe samochody najczęściej nie służą jako środek transportu, ale
bardziej jako egzemplarz kolekcjonerski. Jednak trzeba się koszulki
obey czy będzie on tak samo sprawny, jak przed regeneracją. A co z
hamowaniem? W tym przypadku nie powinno zaczynać się od pedału sprzęgła.
Druga kwestia tyczy się właśnie ich sprawności. Większość
mechaników oraz stacji diagnostycznych odradza regenerowanie tej części i
nie podejmuje się nawet takich zleceń. Wielu kierowców decyduje się na
regenerację amortyzatorów, jednak pojawia się pytanie, czy ten zabieg
się opłaca. Właściwe operowanie sprzęgłem to podstawowa cecha dobrego
kierowcy. Do nich nie można znaleźć odpowiedników, więc nie ma innej
możliwości jak regeneracja takich amortyzatorów.
Ma to na
celu oczywiście przywrócenie dawnej sprawności amortyzatora. Jak to
poznać? Zaczynają wtedy gwałtownie spadać obroty silnika, a samochód
zaczyna mocniej wibrować i ruszać do przodu. Ten manewr powinien się
zacząć od lekkiego puszczenia sprzęgła z równoczesnym także lekkim
dodawaniem gazu. Powinno się jej dokonywać przynajmniej raz do roku,
gdyż może się okazać, że nie nadają się one już do użytkowania. Polega
na wymianie uszczelnień, oleju, jeśli mamy amortyzatory gazowe to
ponowne nabicie azotem oraz wymianę innych zużytych części.
Zacznijmy od wyjaśnienia, na czym ona polega. Kiedy ten nabierze już
stałą prędkość, wtedy należy z wyczuciem i powoli puścić sprzęgło.
„półsprzęgle”. W potrzebach nagłego hamowania kierujący instynktownie
wciskają wpierw pedał sprzęgła, a potem hamulca, co w rzeczywistości
wydłuża drogę hamowania. Zacznijmy od prawidłowego ruszania samochodem.
Dopiero po zmniejszeniu prędkości wcisnąć należy sprzęgło
do oporu i wrzucić jałowy bieg. Ważny jest także sam zakup
amortyzatorów. Pierwszym z nich są względy ekonomiczne. Są jednak
tacy, którzy wciąż wskazują zalety regenerowania tych elementów.
Regenerowane amortyzatory nie będą już tak wytrzymałe jak poprzednio,
więc ich okres użytkowania będzie o wiele krótszy, a będą też bardziej
podatne na awarie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz