Aby dokonać tego w zadowalający sposób musi skorzystać z pomocy
profesjonalnej agencji zajmującej się marketingiem i promocją w
internecie. Działaniami pomocniczymi dla pozycjonowania są na przykład
wymiana linków, kampanie AdWords czy marketing szeptany. Bez względu na
to czy będzie to: „kuchnia włoska kraków”, „obuwie szczecin”, „masaż
gdynia” czy „pozycjonowanie stron”. Niestety, istnieje także druga
strona medalu – większa anonimowość, jaką daje internet, nie przyczynia
się do wzrostu zaufania względem danej marki.
Do tego
dochodzą koszulki one direction związane z budowaniem wizerunku i
zwiększaniem wiedzy o marce, które przekłada się na wzrost zaufania.
„Wdrapanie się” na szczyt wyników to długi proces i na tyle
skomplikowany, że nie sposób stworzyć cudownej recepty na osiągnięcie
tego celu. W znakomitej większości przypadków, sklepy internetowe
posiadają bardzo szeroki asortyment, dlatego stosuje się tak zwane
pozycjonowanie szerokie, nazywane także long tail (długi ogon).
Dodatkową zaletą dla firm jest to, że dzięki specjalnym programom mogą
śledzić aktywność klientów w sklepie, dzięki czemu poznają ich
preferencje oraz mogą lepiej dostosować asortyment względem
zapotrzebowania. Dla firm oznacza to wzrost zainteresowania marką, a co
za tym idzie, wzrost sprzedaży towarów lub usług.
Najczęściej towary zakupione przez internet są tańsze niż te same
produkty w sklepach, bo omija się sieć pośredników, nie trzeba także
utrzymywać wielu stanowisk osób, które sprzedają lub promują towary.
Nie wie, który sklep oferuje produkty, które odpowiadają jego
wymaganiom, dlatego wpisuje w okienko wyszukiwarki internetowej frazę
„sklep wędkarski poznań”. Przykładowo, jeśli ktoś chce kupić komputer,
to nie wpiszę w okno wyszukiwarki nazwy sklepu, ale „komputer
stacjonarny”, „notebook”, „laptop” albo którąś z tych fraz i nazwę
marki, którą jest zainteresowany lub nazwę miasta, w którym mieszka. Na
sukces składa się praca kilku osób pracujących w interaktywnej agencji
marketingowej – informatyka, webmastera, copywritera. Google pokazuje
listę stron internetowych pasujących do zapytania.
Taka sama
zasada dotyczy każdego innego towaru czy usługi, dlatego tak ważne jest
aby frazy były regionalne. Bardzo ważnym aspektem koszulki sklep jest
odpowiedni dobór fraz, na które dana firma chce być wysoko notowana
przez Google. To właściwie nic innego jak strona www, której
funkcjonowanie opiera się na specjalnym oprogramowaniu. Jak to wygląda w
praktyce? Przypuśćmy, że ktoś mieszkający w Poznaniu chce kupić wędkę i
spławiki. Internauta przeszukuje wyniki (przeważnie tylko pierwszą
stronę) w poszukiwaniu interesującego go towaru.
To nie
wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż. To najważniejsze, jasne strony
handlu w sieci. Pierwsza strona, czyli pierwsza dziesiątka wyników,
jeszcze nie oznacza, ze złapało się Pana Boga za nogi. Znakomita
większość sklepów i usługodawców powinna wybierać frazy regionalne,
czyli takie, które zawierają nazwę miejscowości, na terenie której
działa przedsiębiorstwo. Praca agencji polega na tym, aby
zoptymalizować stronę klienta (jej zawartość oraz budowę) pod kątem
wyszukiwarki oraz sprawić, by prowadziło do niej jak najwięcej linków.
Jest ono stworzone w taki sposób, aby internauta poszukujący
konkretnego produktu mógł w możliwie jak najprostszy sposób obejrzeć
ofertę, wybrać towar oraz dokonać płatności. Działania pozycjonerów nie
ograniczają się do wypromowania samej marki. Wysoko w wynikach
wyszukiwania jest to, co Google uzna za wartościowe, czyli to, co
posiada unikalną treść oraz dużą ilość linków prowadzących do tej
strony. Właśnie dlatego każda firma powinna budować swój wizerunek w
sieci. Analiza zachować konsumentów wyraźnie pokazuje, że większość
wejść na strony internetowe pochodzi właśnie z fraz z długiego ogona,
czy nazw konkretnych towarów.
Największą ilość klików
zdobywają strony znajdujące się w pierwszej trójce – aż 80 procent
wejść. Pozycjonowanie strony sklepu to priorytet. Generalnie trzeba
pamiętać, że im więcej zróżnicowanych działań i zróżnicowanych linków,
tym pozycja strony jest stabilniejsza i ma większe szanse na utrzymanie
się na szczycie. W Polsce monopol koszulki gamingowe wyszukiwanie
posiada Google, więc pozycjonowanie w innych wyszukiwarkach jest
zupełnie nieopłacalne. Z badań przeprowadzonych koszulki one direction
użytkownikach internetu jasno wynika, że druga strona wyszukiwania jest
najczęściej zupełnie pomijana przez osoby szukające informacje w sieci
za pomocą wyszukiwarki internetowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz