Agencje reklamowe, wyspecjalizowane w tej dziedzinie promocji marki,
posiadają wykwalifikowanych pracowników, którzy potrafią przeniknąć do
wybranej grupy społecznej i przekazywać jej zakamuflowaną formę reklamy.
Robimy to często i – choć nikt nam za to nie płaci, a naszym celem nie
jest zwiększenie obrotów danej firmy – przyczyniamy się do wzrostu
sprzedaży i spopularyzowania marki w określonych grupach społecznych.
Aby zaskoczyć uczestników, koszulki eldar zaproponować im przejażdżkę
szybkimi łodziami RIB, poduszkowcami, czy skuterami śnieżnymi. Gdyby
oceniać marketing szeptany tylko na podstawie skuteczności i
osiągniętych wyników, musielibyśmy uznać, że formą reklamy jest rozmowa z
koleżanką z pracy o naszej nowej torebce (podajemy gdzie i za ile ją
kupiliśmy, pokazujemy naszym stylem, że z taką torebką można ładnie
wyglądać, a do tego mówimy, jaka jest poręczna, pakowna i wytrzymała),
czy polecenie remontującemu dom sąsiadowi firmy, która wymieniała okna w
naszym mieszkaniu.
mostów) zlokalizowanych niedaleko
koszulki q dance firmy, aż po wyjazdy w rejony skałkowe czy nawet
górskie. Mogą one odbywać się praktycznie wszędzie, począwszy od
sztucznej ścianki wspinaczkowej na imprezie lub pikniku stacjonarnym,
przez wykorzystanie różnego rodzaju wysokich budowli (np. Ich
popularność polega również na tym, że dla zdecydowanej większości
uczestników, są one czymś nowym, czego jeszcze nie robili. Rajdy
offroad samochodami terenowymi w egzotycznym i niedostępnym terenie,
wyścigi gokartów zorganizowane na znanym torze, to doskonała zabawa i
wielka frajda nie tylko dla mężczyzn. Sporty motorowe również cieszą
się sporym zainteresowaniem, zarówno organizatorów, jak i samych
uczestników.
Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż tak
naprawdę człowiek w swej codzienności sam uprawia marketing szeptany,
nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Wystarczy uświadomić sobie,
koszulki z nadrukiem warszawa często polecamy rodzinie, przyjaciołom i
znajomym (a czasem nawet obcym ludziom, przypadkowo poznanym np.
Powyższe pomysły, to jedynie przykłady atrakcji dostępnych podczas
imprez organizowanych dla firm. Gdy wnikamy w jakąś grupę społeczną,
która darzy nas zaufaniem, a następnie dajemy jej powody do dyskutowania
na temat określonego produktu, czy usługi i stajemy się niejako
przewodnikami takiej dyskusji, możemy mówić, że to, co robimy, to
marketing szeptany.
Więcej informacji na ten temat znaleźć
można na stronie jednego z organizatorów tego typu imprez. Stąd płynie
też skuteczność tej formy promocji, po którą firmy z wielu różnych branż
coraz chętniej sięgają. Jednym ze sposobów koszulki youtube
zwiększenie atrakcyjności imprezy są aktywności wyzwalające spore dawki
adrenaliny. Trudność z marketingiem szeptanym polega więc na tym, że w
rzeczywistości jest to bardzo naturalna metoda promocji i przeciętnemu
członkowi danej społeczności bardzo ciężko jest stwierdzić, czy
konkretna informacja jest przypadkową życzliwą radą, czy właśnie
zakamuflowaną reklamą. Podczas imprez team buildingowych, lubianą formą
rozrywki są różnego rodzaju zabawy alpinistyczne.
W takich
codziennych sytuacjach nie namawiamy nikogo do skorzystania z danej
usługi, czy do zakupu określonego produktu, a jednak przyczyniamy się do
rozpowszechniania informacji na temat wybranych dóbr: sąsiad może
zacząć rozmawiać o wspomnianej firmie z żoną, ta z kolei poradzi się
koleżanki, która zechce dla niej sprawdzić opinie o firmie w internecie i
zacznie o niej rozmawiać na specjalistycznym forum dyskusyjnym.
Niektóre wyjazdy motywacyjne połączone są z wejściem na znany szczyt,
czy to w Europie czy na innym kontynencie. podczas wspólnej podróży
pociągiem) produkty i usługi, z których jesteśmy zadowoleni.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz