Duzi gracze muszą zainwestować w gifty więcej pieniędzy i wysiłku.
Aby zapisać coś w eleganckim notatniku potrzebny jest równie elegancki
długopis lub pióro, koniecznie dobrej marki i w ładnym etui.
Oczywiście, muszą być na dobrym poziomie. Drugą kategorią są prezenty z
działu spożywczego.
Analizujemy marki już istniejące oraz
modyfikujemy ich założenia. Ochoczo budujemy relacje z mediami,
przecieramy sobie szlaki, zawieramy znajomości. Akcesoria te muszą
koszulki silownia krakow dobrej jakości. Jednym z dodatkowych koszulka
lana del rey które mogą przysporzyć więcej sympatii są prezenty. jak
wszędzie, na początku trzeba zapłacić frycowe, aby z czasem zdobyć
szlify.
Należy jednak pamiętać o tym, że napis nie powinien
być nachalny. Jak najbardziej na miejscu są wszelkie elektroniczne
gadżety – zegarki, smartfony itd. Bój jest to zacny i czasami godny
lepszej sprawy, lecz przecież od czegoś trzeba zacząć, a i na reguły gry
w branży nie warto się obrażać. Nie chodzi tylko o terminowe
wywiązywanie się ze zobowiązań, ale o budowanie więzi z innymi firmami,
od których zależy sprawne i efektywne działanie przedsiębiorstwa.
Tandetny breloczek, tani adler koszulki polo bezużyteczna smycz lub
notesik są dobrym gadżetem, ale dla małych firm, którym nie zależy na
prestiżu.
Przygotowujemy kolorową dokumentację przekazu,
żeby klient wiedział co i komu komunikowaliśmy. Dla klienta to koszulki
damskie stoprocent rozliczeń. Patrzymy z dumą na wykonany przez nas
projekt ulotki z logotypem skupu złomu, z którego bije pewność,
bezpieczeństwo, konserwatyzm i ekologia. Nie jest, inaczej się nazywa,
ale w rzeczywistości pozaakademickokonferencyjnej efekty ma mieć
podobne. Materia może mniej koszulka czarna bez nadruku lecz z
pewnością rozwijająca wyobraźnię i ucząca radzić sobie z zawodowymi
wyzwaniami.
Więc się nie obrażamy, tylko zbieramy
doświadczenie. Innymi słowy klient, który nam zaufał i zainwestował w
pewne działania swoje pieniądze, oczekuje ruchu na wykresie sprzedaży. I
to, co dla sceptyków jest zaklinaniem rzeczywistości hasłami pokroju
”tożsamość marki”, humanistyczną grafomanią opartą na
ekonomicznopsychologicznych półprawdach i gusłach, dla nas „wierzących”
i „oświeconych” jest skutecznym wykorzystywaniem doświadczenia,
zdobyczy nauki i sprawdzonej metodologii. Mniej więcej wtedy pojawia
się również myśl, że moglibyśmy zająć się z powodzeniem pijarem
politycznym. Zanim jednak młody człowiek zostanie wpuszczony na
pijarowe salony, by móc podokazywać na głównej arenie, zwykle czeka go
zawodowa ścieżka zdrowia na froncie codziennej orki dla klientów pokroju
lokalnej hurtowni czy skupu złomu.
W pijarze nie o produkt w
końcu chodzi. Dobre alkohole, które dojrzewały przez kilkanaście lat
są bardzo drogie, ale mogą być inwestycją, która zwróci się z nawiązką.
Natomiast jeśli kontrahent to mężczyzna preferujący dobre alkohole, to w
bardzo prosty sposób można zrobić mu przyjemność wręczając butelkę
dobrej whisky, koniaku, bourbonu czy wina. Dlatego.
Na
samym początku drogi okazuje się, że zgodnie z naszymi przypuszczeniami
public relations w dużej mierze opiera się na sztuce perswazji. Nie
chodzi tutaj o uprzedzenia do hurtowni i skupów, lecz o oczywisty fakt
atrakcyjności materii innej natury niż kultura czy wielka,
międzynarodowa korporacja. Jeżeli wiemy, że partner biznesowy jest
łasuchem, to dajmy mu piękne pudełko z ręcznie robionymi pralinkami. I
może zdarzyć się tak, że konsumenci rozpoznają markę bądź produkt,
kojarzą go pozytywnie, ale jak na złość nie kupują. Jest jeszcze jeden
ciekawy i emocjonujący etap obsługi klienta weryfikacja naszej pracy.
Nie dość, że będzie zachwycony ich smakiem, to jeszcze nacieszy oko
estetycznym opakowaniem – drewnianym lub metalowym, ale zawsze zdobionym
i z dyskretnym logo firmy. Każdy z wymienionych podarków może mieć
wygrawerowane logo firmy lub nawet krótkie podziękowanie za współpracę.
I nie ma żadnego znaczenia, że na studiach z PR mówili nam, że nasza
profesja to nie jest reklama czy sprzedaż. Że nawet bardzo dobre
relacje z mediami nie muszą oznaczać gwarantowanej i ciągłej obecności w
prasie, internecie, radiu i telewizji, pomimo figurowania takiego
punktu w ofercie i stałej jego obecności na przyszłych, comiesięcznych
fakturach. Komunikujemy oczywiście odpowiednio koszulki plny damskie
sprofilowanymi kanałami.
Dyskretniejszy będzie mniej rzucał
się w oczy przez co osoba obdarowana chętniej będzie go przy sobie
nosić. Finał jak w czarnym dowcipie o udanej operacji i pacjencie, co
tej pozytywnej oceny pracy lekarza nie podzielał… A powiedziane przecież
było, że „po owocach ich poznacie”. Zdajemy sobie z tego sprawę już na
etapie zdobywania klienta, któremu trzeba na przykład skutecznie
wytłumaczyć, że nowe corporate identity, którego przygotowanie za
lżejsze lub cięższe pieniądze właśnie mu proponujemy, nie musi
bezpośrednio i błyskawicznie przełożyć się na wzrost sprzedaży jego
produktu. Jest to najbardziej kosztowna forma prezentu, ale w przypadku
interesów o dużej wartości – jedna z najlepszych. Ponieważ marka jest
sumą komunikatów, często komunikujemy.
Każdy biznesman
posiada wizytówki, dlatego porządny wizytownik będzie prezentem, który
na pewno znajdzie zastosowanie. Procentuje w nas od momentu, gdy
zaczynamy odnosić wrażenie, że nasza lokalna hurtowania naprawdę ma
misję i wartości, o społecznej odpowiedzialności nie wspominając. To,
że produkt mógł być nietrafiony, nie ma w tym momencie żadnego
znaczenia. Mogą to być klasyczne imprezy integracyjne organizowane w
restauracji lub bardziej wymyślne wycieczki oferujące niecodzienne
atrakcje – narty, żagle, golf, jacht itd. Jest czymś tak oczywistym i
niezbędnym, jak fizyka Newtona w czasach przed Einsteinem.
Przekonujemy dziennikarzy, że nasze artykuły mają charakter newsa
aspirującego do nagrody Pulitzera i konsekwentnie odrzucamy sugestie
przeróżnych redakcji odsyłających nas do działu sprzedaży reklam.
Szczególnie po godzinach i wieczorem, bo lubimy nienormowany czas pracy i
wiemy, że wtedy najlepiej się buduje. Mogą być oprawione w skórę i być
elegancko wydane. Profesjonalna firma, której zależy na jak najlepszym
wizerunku nie może wykpić się byle jakim gadżetem, bo to doprowadzi
tylko do ośmieszenia się. A jest to praca piękna i twórcza.
Jesteśmy na zmianę kreatorami i badaczami. Doświadczenie ma to do
siebie, że z czasem procentuje. Zdobywszy klienta, rzucamy się w wir
pracy i realizujemy przygotowane wcześniej pomysły i strategie.
Tworzymy wizerunek marki, będący transparentem jej wartości, cech i
misji. Trzecią kategorię prezentów stanowią zaproszenia na różnego
rodzaju imprezy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz