Bo tak właśnie dobre agencje działają. Jedak nie będziemy tu ich
dosłownie przytaczać, w skrócie więc – do social media marketingu
zaliczają się na pewno wszystkie działania związane z tworzeniem samego
kontentu serwisu, a także różnorodnych, aktywnych relacji z
użytkownikami portali społecznościowych. Kochamy Facebooka, komentujemy
koszulki house md na YouTubie, oglądamy znajomych na NaszejKlasie,
sprawdzamy opinie o filmach na Filmwebie – te czynności stały się stałym
elementem życia każdego z nas. Wszystko to prowadzi do kolejnych
korzyści – zwiększonej liczby kontaktów zawartych właśnie za pomocą
social mediów, i wynikających z nich transakcji oraz trwałej współpracy.
Ponadto korzyści z działań w social media marketingu są tak
liczne, że warto je podzielić od tych najbardziej dostrzeganych, bo te
drugoplanowe. Takie natychmiast zniechęcają internautów nie tylko do
produktów, jakie w ten nachalny sposób się promuje, ale także ogólnie do
praktyk marketingu szeptanego i social media. Dzisiaj lwia część
takich wpisów należy do osób zatrudnionych w agencjach social media i
zawodowo zajmujących się tą branżą. Kolejną rzeczą jest oczywiście
idąca za tym wyraźnie zwiększona aktywność użytkowników na firmowym
portalu lub fan page'u na Facebooku. Social media są narzędziem
niezwykłym – tu każdy ma głos.
. Bo i takie przepadki się
zdarzają, niestety nie rzadko. Jednak czy naprawdę jest to zła
wiadomość?
To zależy. Wtedy niechęć ta obejmuje także rzetelnych copywriterów i
blogerów, zatrudnionych w agencjach social media czy agencjach
marketingowych, którzy piszą informacje i opinie sprawdzone, rzetelne i
uczciwe. Skoro rynek zwykle odpowiada na zastane potrzeby,to razem z
nimi pojawiło się także wiele narzędzi umożliwiających badanie i analizę
poszczególnych opinii krążących po internecie.
Ta
szczególna funkcja sprawiła, że dzisiaj z sieci społecznościowej
korzysta ponad miliard (!) ludzi na całym świecie, czyli aż trochę ponad
połowa wszystkich internautów. Dlatego też 36% wszystkich użytkowników
korzystających z mediów społecznościowych działa niezwykle aktywnie,
poprzez publikowanie wpisów związanych z produktami, markami, usługami.
W taką pułapkę mogą wpaść szczególnie niedoświadczeni klienci, którzy
nawiązują po raz pierwszy współpracę z agencją. Wręcz przeciwnie –
często rzetelni copywriterzy zatrudnieni w dobrych agencjach, przed
napisaniem jakiejś opinii dokładnie sprawdzą temat z różnych źródeł i
napiszą o nim o wiele bardzie wiarygodną informację, niż nawet faktyczny
klient, który poda opinię z jednego – własnego źródła i subiektywnej
perspektywy.
Dlatego zawsze warto przed podpisaniem umowy
dokładnie wypytać o metody działania agencji i rzucić okiem na jej
artykuły dryfujące w internecie. Co jednak właściwie zalicza się do
działań social media marketingu, a co już nimi nie jest?
Bo oczywiście mają one już swoje naukowe definicje. Złe opinie
rozchodzą koszulki animal jam szybciej niż dobre, a wiadomości o
nieetycznych praktykach pogrążają nie tylko samą agencję, jeśli takie
poczyniła, ale i klientów, którzy taką agencję wynajęli, zdając sobie
sprawę z rodzaju stosowanych metod reklamy, albo i nie. A takie
oczywiście również istnieją.
Każdy może się wypowiedzieć,
stać się dziennikarzem, blogerem, a nawet, lepszym lub gorszym
ekspertem. Klient wynajmuje agencję marketingową, która zamiast
rzetelnych artykułów produkuje spam, albo w ogóle nie informuje, jakimi
metodami działa. Wszystko to przekłada się na coraz popularniejszą
prawdę dzisiejszych czasów zakładającą, że biznes, który w mediach
społecznościowych, nie funkcjonuje, tak naprawdę nie istnieje w ogóle
dla potencjalnych klientów. Badania amerykańskich marketerów
zaprezentowane w raporcie " Social Media Marketing Industry Report",
przeprowadzonego przez Michaela Stelznera, redaktora naczelnego serwisu
Social Media Examiner, pokazują, że najczęściej wymienianą korzyścią
jest zwiększenie ekspozycji firmy w sieci.
Wiele firm na
pewno stosuje nieuczciwe rozwiązania i „spamuje” internet, zalewając
fora i blogi nieprawdziwymi opiniami o reklamowanych przez siebie
markach, firmach czy produktach, nie dbając przy tym nawet o pozory
wiarygodności czy choćby o poprawną gramatykę. Bo dobra agencja social
media wie, że jej jakikolwiek sukces w mediach społecznościowych zależy
przede wszystkim od wiarygodności, którą łatwo można zresztą sprawdzić, a
nie od ślepego zalewania spamem i mówiąc wprost – oszukiwania
internautów i potencjalnych klientów. Bo może i z usunąć coś z
internetu łatwo, ale usunięcie złego wrażenia to rzecz niezwykle trudna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz