KLIKNIJ W NASZ BANER, ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z SZEROKĄ OFERTĄ KOSZULEK Z NADRUKIEM

czwartek, 1 maja 2014

Bo tak właśnie dobre agencje koszulki star wars episode 3

Bo tak właśnie dobre agencje działają. Jedak nie będziemy tu ich dosłownie przytaczać, w skrócie więc – do social media marketingu zaliczają się na pewno wszystkie działania związane z tworzeniem samego kontentu serwisu, a także różnorodnych, aktywnych relacji z użytkownikami portali społecznościowych. Kochamy Facebooka, komentujemy koszulki house md na YouTubie, oglądamy znajomych na NaszejKlasie, sprawdzamy opinie o filmach na Filmwebie – te czynności stały się stałym elementem życia każdego z nas. Wszystko to prowadzi do kolejnych korzyści – zwiększonej liczby kontaktów zawartych właśnie za pomocą social mediów, i wynikających z nich transakcji oraz trwałej współpracy.

Ponadto korzyści z działań w social media marketingu są tak liczne, że warto je podzielić od tych najbardziej dostrzeganych, bo te drugoplanowe. Takie natychmiast zniechęcają internautów nie tylko do produktów, jakie w ten nachalny sposób się promuje, ale także ogólnie do praktyk marketingu szeptanego i social media. Dzisiaj lwia część takich wpisów należy do osób zatrudnionych w agencjach social media i zawodowo zajmujących się tą branżą. Kolejną rzeczą jest oczywiście idąca za tym wyraźnie zwiększona aktywność użytkowników na firmowym portalu lub fan page'u na Facebooku. Social media są narzędziem niezwykłym – tu każdy ma głos.

. Bo i takie przepadki się zdarzają, niestety nie rzadko. Jednak czy naprawdę jest to zła wiadomość? To zależy. Wtedy niechęć ta obejmuje także rzetelnych copywriterów i blogerów, zatrudnionych w agencjach social media czy agencjach marketingowych, którzy piszą informacje i opinie sprawdzone, rzetelne i uczciwe. Skoro rynek zwykle odpowiada na zastane potrzeby,to razem z nimi pojawiło się także wiele narzędzi umożliwiających badanie i analizę poszczególnych opinii krążących po internecie.

Ta szczególna funkcja sprawiła, że dzisiaj z sieci społecznościowej korzysta ponad miliard (!) ludzi na całym świecie, czyli aż trochę ponad połowa wszystkich internautów. Dlatego też 36% wszystkich użytkowników korzystających z mediów społecznościowych działa niezwykle aktywnie, poprzez publikowanie wpisów związanych z produktami, markami, usługami. W taką pułapkę mogą wpaść szczególnie niedoświadczeni klienci, którzy nawiązują po raz pierwszy współpracę z agencją. Wręcz przeciwnie – często rzetelni copywriterzy zatrudnieni w dobrych agencjach, przed napisaniem jakiejś opinii dokładnie sprawdzą temat z różnych źródeł i napiszą o nim o wiele bardzie wiarygodną informację, niż nawet faktyczny klient, który poda opinię z jednego – własnego źródła i subiektywnej perspektywy.

Dlatego zawsze warto przed podpisaniem umowy dokładnie wypytać o metody działania agencji i rzucić okiem na jej artykuły dryfujące w internecie. Co jednak właściwie zalicza się do działań social media marketingu, a co już nimi nie jest? Bo oczywiście mają one już swoje naukowe definicje. Złe opinie rozchodzą koszulki animal jam szybciej niż dobre, a wiadomości o nieetycznych praktykach pogrążają nie tylko samą agencję, jeśli takie poczyniła, ale i klientów, którzy taką agencję wynajęli, zdając sobie sprawę z rodzaju stosowanych metod reklamy, albo i nie. A takie oczywiście również istnieją.

Każdy może się wypowiedzieć, stać się dziennikarzem, blogerem, a nawet, lepszym lub gorszym ekspertem. Klient wynajmuje agencję marketingową, która zamiast rzetelnych artykułów produkuje spam, albo w ogóle nie informuje, jakimi metodami działa. Wszystko to przekłada się na coraz popularniejszą prawdę dzisiejszych czasów zakładającą, że biznes, który w mediach społecznościowych, nie funkcjonuje, tak naprawdę nie istnieje w ogóle dla potencjalnych klientów. Badania amerykańskich marketerów zaprezentowane w raporcie " Social Media Marketing Industry Report", przeprowadzonego przez Michaela Stelznera, redaktora naczelnego serwisu Social Media Examiner, pokazują, że najczęściej wymienianą korzyścią jest zwiększenie ekspozycji firmy w sieci.

Wiele firm na pewno stosuje nieuczciwe rozwiązania i „spamuje” internet, zalewając fora i blogi nieprawdziwymi opiniami o reklamowanych przez siebie markach, firmach czy produktach, nie dbając przy tym nawet o pozory wiarygodności czy choćby o poprawną gramatykę. Bo dobra agencja social media wie, że jej jakikolwiek sukces w mediach społecznościowych zależy przede wszystkim od wiarygodności, którą łatwo można zresztą sprawdzić, a nie od ślepego zalewania spamem i mówiąc wprost – oszukiwania internautów i potencjalnych klientów. Bo może i z usunąć coś z internetu łatwo, ale usunięcie złego wrażenia to rzecz niezwykle trudna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz